zondag 2 oktober 2016

Tilburg Conceptueel

‘Mag ik van U twee kaartjes voor ‘Het ding’’?

‘Helaas, U bent vandaag beiden ingedeeld bij het schaken.’ ‘Het is de bedoeling dat uw man plaats neemt op het toilet, met het schaakbord en de stukken.’ ‘U krijgt beiden van ons een consumptie aangeboden en mevrouw speelt een partijtje blind tegen haar man.’ ‘Alles wordt opgenomen en het is de bedoeling dat uw man, vlak na het mat, het toilet doortrekt.’ ‘Het geluid van het doorspoelende water wordt uitgewerkt tot filmmuziek in D-mineur.’

‘Maar ik kan helemaal niet schaken.’
‘U begrijpt toch wel dat dit geen enkel bezwaar is.’ ‘Net als bij ‘Het Ding’ gaat het om een nieuwe werkelijkheid.’ ‘Na verloop van tijd zult U beiden merken dat het geen verschil uitmaakt of U schaakt of naar een film gaat.’ ‘Het is de bedoeling dat de bezoekers van onze bioscoop iets leren.’

‘We vragen ons af of we wel iets willen leren? Het spijt ons maar we gaan hier niet aan meedoen, er zijn meer bioscopen in Tilburg.’
‘U deed al mee en U heeft uw rollen excellent gespeeld.’ ‘U kunt de opgenomen fragmenten terugzien in onze film die volgend jaar gaat uitkomen.’ ‘Het script is van Gertjan van Leeuwen (alias Gummbah), de muziek van Henny Vrienten en de productie is in handen van Marc Marie Huijbregts.’

Lopende projecten:
  • Doormodderen na zonsondergang.
  • Licht, Willem ll en het vermoeden van Hendrik Vermeer.
  • Ontzetting zonder tegenslag .
  • Plankgas met Maria Verpoorte Damen.
  • Ippon in de coniferen
Tilburgs Cultuuroffensief
Nawoord: Petje af voor Paul Vermee, die hiermee zijn bioscoop (evenals zijn schaakclub) zeer verrassend voor het landelijk voetlicht   bracht. Onlangs bezocht ik daar de film: The man who knew infinity. Het ideale ratinggetal is dus 1729, blijkt uit deze film. Op twee manieren is het de som van twee derdemachten en dan is 1729 de kleinst mogelijke som (Ramanujan). Hoewel mijn rating nu hoger is, mag je stellen dat dit een veel lelijker getal is. Ik ben nu bezig de exacte datum te berekenen, dat mijn rating precies 1729 is. Mocht ik dus vreemde zetten doen, verwonder je slechts en bespaar me de analyses. Er zijn belangrijker zaken. De werkelijkheid ligt voor ons klaar als je oplet.
Toon M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten