dinsdag 2 mei 2017

Bad Wiessee senioren cup


In Tilburg is het  "Koningsdag" , let op de Suzuki Swift en wuif met mate. "Kuchen hapfen" kennen ze niet in Beieren. Ik overweeg een lederhosen aan te schaffen maar ik weet niet of mijn knieën er mee door kunnen. Als kind iets teveel geknield, nu nooit meer, maar de schade blijft.

Ontbijt is goed, met liefde klaargemaakt. De aardige dame lacht altijd en raakt  steeds even mijn arm. Mevrouw "J'adoube" volgt mijn prestaties op de voet en ik mag haar niet teleurstellen. Jaap Vogel is mijn onbezoldigde coach. Ik luister naar hem. Het boek van Herman is mijn inspiratiebron. Achter mijn pension is een col van 20 % en overal ligt nog sneeuw. Mijn zwembroek is niet nodig. Er is veel niet nodig, maar je moet het wel weten.

Voorlaatste ronde tegen Klaus Wockenfuss  van schaakclub FC Bayern München. Zijn rating is 2280 nummer één op de lijst van 144 spelers , klinkt alarmerend. Het was alarmerend, alles nog gelijk, maar kon niks meer bewegen. Wurgschaak is zeer onprettig. Vroeger was er wurgseks maar daar hoor je niets meer van. De zevende ronde sneeuwde het 14 uur aan een stuk. Na de achtste ronde nogmaals de col gefietst van de andere kant en in de natte sneeuw gedaald. Sven Kramer brak zijn sleutelbeen maar ik kwam met de schrik vrij.

 Hoogtestage afgerond en voldaan aan de beloofde ratingimport. Vijf uit negen, gemiddelde fide-tegenstand 1934, ruim 30 erbij waardoor ik uitermate geniet van mijn extreem lage KNSB rating. Nog twee seniorentoernooien en ik ben weer boven Jan.

Toon M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten