dinsdag 30 mei 2017

Goede en slechte lichaamsdelen en de waarde van een slecht boek

De politicus heeft altijd een goed verhaal en we weten inmiddels dat dit behoorlijk slecht kan zijn. Tom Dumoulin heeft soms goede benen. Pubers hebben zelden lichaamsdelen die goed zijn. Borsten zijn goed voor de chirurg. Buiken waren meestal goed, maar net als het heelal dijen ze behoorlijk uit. Veel schakers zijn niet goed bij hun hoofd.  Het lijf laat het brein los. De hand doet dingen waar het brein niet achter staat. Met het oog op de rug kan ik slecht tillen maar achteruit rijden gaat goed.

In Bad Sooden stond ik na 6 ronden op 4,5 punt. Mijn eigen hoofd had hier geen enkel aandeel in. Mijn tegenstanders waren met een fout hoofd gaan zitten en daar kun je gebruik van maken. Je biedt vrij snel remise aan en dan gaat het hoofd zichtbaar veranderen. Mijn rating zit in hun hoofd, hoe lager deze is, hoe beter. Het hoofd van de tegenstander gaat net als de buik uitdijen. Nuttige gedachten komen knel te zitten. Henry Keizer heeft een te dik hoofd en een te dikke buik, ideaal voor de VVD, maar verder heel lastig. Die nacht dacht ik aan een mogelijke eindscore. Bij het opstaan had ik niks in de gaten en als ik in de spiegel gekeken had, had ik gezien dat het goed fout was. 

Beslissend, was een uitermate slecht boek. Moorden op IJsland tijdens de bankencrises. Foute politici, een irritante milieubeweging en corrupte bedrijven. Een politieagente van ca. 40 jaar met nog prima lichaamsdelen, gescheiden, met een puberende dochter en goede kans op promotie. Slechter kan bijna niet en ik wilde helaas weten hoe het afliep. De schurk ontkwam en de agente weigerde de aangeboden promotie. Herhaaldelijk wees de schrijver op haar nog goede figuur maar geen man die er iets mee deed. 

Iemand moet de schuld hebben maar ik kon niemand vinden. De toernooileider bood alle Nederlanders een gratis barbecue aan, met Ajax op groot scherm. Alle schakers waren collegiaal en gezellig. De analyses kort en mild. Mooi weer en een prachtige omgeving. Ik verloor driemaal achter elkaar, ik neem de schuld op mij. Mijn rating was trouwens veel te laag maar wat een slecht boek.

De eerste dag brachten we al een bezoek aan het "Grenzmuseum". Een voormalige Oost-Duitser van 77 sprak me aan en begon te vertellen en ik luisterde geboeid. Na tien minuten begon hij te huilen en hij vertelde huilend door. Ik heb hem enigszins kunnen troosten door enkel te luisteren. Ik heb niet gehuild na mijn verliespartijen maar wat een slecht hoofd, dat ik daarvoor ratingpunten krijg is schandalig. Ik lijk rijp voor de VVD. Mooi niet, de Stukkenjagers is al moeilijk zat.

Toon Mentink

Geen opmerkingen:

Een reactie posten