zondag 19 maart 2017

Wilhelmus en SJ5

Slechte herinneringen heb ik aan het staande zingen van ons volkslied. Weliswaar één keer per jaar op Koninginnedag, na een hopeloze toespraak van de burgemeester, maar toch een irritant verplicht nationalisme. Stel dat Buma woensdag gaat winnen en alle kinderen het staande in de klas moeten leren zingen. Wat moet Tommy dan wel niet denken.  Hij was net lekker bezig met schaken in de binnenstad en een hoopvolle toekomst. Aldus een wat oudere man die weer eens een alibi gevonden had om het comazuipen nieuw leven in te blazen. Nu wordt Buma weleens verdacht van humor en dat onderken ik zelf ook wel, maar deze vorm van kinderarbeid wens je niemand toe. Dan heb ik het er nog niet eens over hoe Petra of Herman dit in Godsnaam uit moeten leggen aan Tommy.

Het is helaas te laat voor een nieuwe one-issuepartij maar om Europa te redden heb ik een goed voorstel. Iedere keer als een Constantijn en Christiaan Beukema scoren voor SJ 5, zingt het hele team staande het Wilhelmus. Maar als Tommy zijn eerste wedstrijd wint voor de Stukkenjagers zingt de hele familie Beukema het Belgische volkslied. 

Natuurlijk een vrijblijvend advies, maar wel buiten ons bestuur om. Het moet spontaan zijn. Rest mij slechts de tekst van het Belgisch volkslied op te zoeken, dan zoek ik de akkoorden erbij en zorg ik voor de begeleiding.

De loser van SJ 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten