maandag 12 december 2016

De grote SJ Kerstquiz (of misschien wel kwis)

Deze partij was stukken minder interessant dan die tegen Jefim Rotstein, maar een bedrijfsongeval door onze onbezoldigde bedrijfsleider gooide roet in het eten. Roet, zeker niet in de betekenis van ‘Zwarte Piet’, dat zou strafbaar zijn. Gelukkig kan de quiz nu toch nog door gaan. Helaas heb ik de partij van Wolfgang Hübner gewonnen. Het was net zo'n aardige en beschaafde man als zijn broer Robert. Robert was wereldtop schaken en papyroloog. Mijn spellingscontrole onderstreept steeds opnieuw papyroloog. Ik weet niet wat het is maar de spelling is goed. Papyroloog lijkt me een deskundige in krantenpapier, of papier van een goedkope doktersroman uit de Aldi. Ik moet me nu al excuseren voor woorden op het blog die niemand begrijpt. Ik heb vernomen dat ons SJ blog door duizenden mensen wordt gelezen, maar het ongemak wordt natuurlijk wel veroorzaakt door lezers met een extreem lage verbale ontwikkeling. Ook op de website wordt daarom alles heel goed uitgelegd, dat is een geweldige service.

Nu de partij en dus de quiz. De quizvraag luidt, was de negentiende zet van Wolfgang Hübner een blunder? Een speciale prijs wordt uitgereikt aan degene die weet wie Randpion is.

wit: Wolfgang Hübner
zwart: Randpion


\Wit speelde Dc6 en Randpion speelde Txd4. 
Waarom gaf wit op?

Antwoord met een persoonlijke evaluatie die blijk geeft van empathie met Wolfgang.

Stuur de oplossing naar toonmentink@gmail.com

De grote SJ Kerstprijswinnaar, die weet wie Randpion, is krijgt het boek van Sandor Marai: Er is in Rome iets gebeurd. Een nuttig relaas over het decadente en hypocriete leven in Rome en Napels, in het laatste jaar voor Christus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten