woensdag 28 december 2016

VRIJ NAAR BOB DYLAN

Hoe diep moeten boze woorden
Vallen in de put van de tijd
voordat hun messen niet meer moorden
Het antwoord mijn vrind
verwaait in de wind
Het antwoord verwaait in de wind
wanneer zijn de woorden hun scherpte kwijt
wanneer is het venijn uitgewoed
wanneer is het klaar met de strijd
Het antwoord mijn vrind
verwaait met de wind
het antwoord verwaait met de wind

hoe lang gaat het duren
voordat de rede overwint
opdat we stoppen met verzuren
het antwoord mijn vrind
verwaait met de wind
Het antwoord verwaait met de wind

Hoe lang gaan hun scherpe geuren
niet door
  kunnen dringen
door de kieren van afgesloten deuren
Het antwoord mijn vrind
verwaait in de wind
Het antwoord verwaait in de wind

Wanneer kan een mens zich eindelijk bedwingen
en loskomen van zijn opgehoopte nijd|
zodat
 woorden weer kunnen gaan zingen
Het antwoord mijn vrind
verwaait
 in de wind
Het antwoord
 mijn vrind
vraag het een kind
Theo M

Geen opmerkingen:

Een reactie posten